dissabte, 29 de desembre del 2012

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. Benajmin Bloom.

La Taxonomia de Bloom classifica habilitats psicomotrius, afectives i cognitives relacionades amb l'aprenentatge i el pensament, i gràcies a elles es poden fer tasques necessàries pels mestres.

Aquesta classificació tracta tres dominis d'activitats educatives: el domini cognitiu, l'afectiu i  el psicomotor.

La cognició es basa en les següents habilitats (de menys a més complexitat):
  • Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar.
  • Entendre:  interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar i exemplificar.
  • Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar
  • Analitzar: organitzar, desconstruir, atribuir, trobar, estructurar i integrar.
  • Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar , detectar i provar.
  • Crear : dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar.



http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg

Un cop estudiades les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, cal fer un repàs de TOTES les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs i, en una taula, indicar  quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en cadascuna d'elles. Cal comentar quines habilitats/eines són més interessants a la llum de la taxonomia.


Podem trobar les diferents taules que existeixen sobre la Taxonomia de Bloom a la segünet web:


Eines i Recursos Tic

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada