- Ens ajuda a organitzar conceptes plasmant l'estructura gràfica d'un fet.
- El primer pas és reflexionar sobre com es volen relacionar les idees i fer diferenciació entre primàries i secundàries segons grau de rellevància.
- Tots els conceptes estan relacionats entre ells per un connector.
- Tant per nens, adolescents o adults és més fàcil tenir una representació mental del tema per poder integrar millor els coneixements.
- És importat que el mapa tingui un ordre lògic per tal de facilitar la lectura i la comprensió.
El programa estudiat a classe per poder fer mapes conceptuals ha estat ------ Cmap Tools:
- Cmaps tools és eina exclusiva i molt adequada per realitzar mapes conceptuals.
- Es poden desar documents online.
- Les eines que ofereix el programa faciliten la tasca.
A classe vam fer una prova sota el títol: Dinar de Nadal.
Aquest és el resultat:
Per poder penjar la foto el bloc...
1.- Desa el mapa conceptual.
2.- Exportar l'arxiu al format que et convingui en aquest cas jpg.
3.- Inserir la imatge al bloc.
Fluxogrames
- Representen processos encaminats a resoldre una tasca.
- Es pot treballar amb el Gliffy, Word, entre d'altres.
- Tenen una simbologia definida perquè tothom utilitzi el mateix llenguatge.
Bloc de GTIC |
El programa treballat a classe per fer fluxogrames ha estat ------ Gliffy:
- Programa online.
- Fàcil ús.
A classe vam fer una prova on es representa l'acció de travessar una cruïlla on hi han semàfors.
- Objectiu pels nens: que no els atropellin.
Per penjar el fluxograma s'utilitza el mateix procediment explicat abans en el mapa conceptual.
Els mapes conceptuals serveixen per representar gràficament fets i els fluxogrames per processos, però tant uns com altres s'utilitzen per estructurar la ment, veure més clarament les idees o conceptes claus i organitzar la informació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada