dilluns, 12 de novembre del 2012

Mestre@ TAC...o ser mestres avui

Conferència realitzada per Anna Pérez sobre els mestres i les TAC sota el títol: Mestre@ TAC...o ser mestres avui, és una de les activitats proposades per a la SAE (Setmana d'Activitats Extraordinàries).

El primer que ens ha explicat ha sigut la paraula TAC: Tecnologia de l'Aprenentatge i el Coneixement. 
Ha fet una reflexió sobre la següent frase: Tenim escoles amb estructura del segle XIX, professorat del segle XX i alumnes del segle XXI. La reflexió és que el temps passa per a tots i ens hem d'adaptar a les situacions noves i a les generacions que venen darrere nostre.
També ha parlat sobre aquesta frase: Parlem de màquines o de canvi metodològic? Amb aquesta pregunta volia referir-se  a que és més important fer canvis en la manera de treballar que introduir ordinadors a l'aula.
Ens ha comparat una imatge d'una classe on tots estaven asseguts amb una imatge on sortia una nena treballant amb pintura. Es valora positivament la segona imatge on la nena experimenta, toca, s'embruta, sent...

La Taxonomia de Bloom formulada al 1956 està formada per 6 grans grups:
  • Crear
  • Avaluar
  • Analitzar
  • Aplicar
  • Comprendre
  • Recordar                                                                                                                                   
Va de major a menor grau de rellevància. Tenen un lligam estret amb les TAC, sobretot les dos últims.

Comenta sis canvis claus que proposa Jordi Adell per els mestres:

  • Ha de passar d'analògic a digital, de fitxa o  pissarra a eines com Moodle.
  • De lligat a mòbil, no utilitzar l'estructura de classe típica i deixar els nens ser protagonistes.
  • D'aïllat a connectat, obrir el món a les xarxes docents per debatre amb altres mestres, de fer cursos virtuals, utilitzar la PDI per fer activitats...
  • De genèric a personal, cada persona té identitat pròpia.
  • De consumidor a creador, buscar recursos a mida per els alumnes.
  • De tancat a obert. " L'aula és una finestra oberta al món", Anna Pérez. 
Amb tot això s'aconsegueix més comunicació, treballar en equip, col·laborar, compartir, afavorir la discussió, interacció, entusiasme i participació.

Em quedo amb aquesta frase: "És important ampliar les parets de l'aula, donar veu a l'alumnat".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada