dimarts, 16 d’octubre del 2012

Revistes educatives

Avui dia setze d'octubre, a la classe de seminari hem exposat  les revistes que hem trobat a la biblioteca de la universitat. A part, també per parelles havíem d'escollir una revista i un article en concret, analitzar-ho i comentar-ho a la classe.

NOM REVISTA
DESTINATARI
INFORMACIÓ ADICIONAL
In-fàn-ci-a
Mestres educació infantil
Revista de l’associació Rosa Sensat.
Articles varis.
Infànciaaeu-ro-pa
Mestres educació infantil I primària
Revista d’una xarxa de revistes europees.
Articles varis.
Perspectiva escolar
Mestres de totes les etapes educatives
Publicació de Rosa Sensat
Monogràfic elaborat a base d’articles.
Infancia y aprendizaje
Mestres I investigadors de l’àmbit educatiu.
Revista de la Fundación Infancia y aprendizaje.
Articles originals d’investigació. Exposició en la llengua original i traduït completament al castellà quan l’article original és en angles. Si l’article està escrit en castellà, només es tradueix el resum ( abstract)
Escola catalana
Famílies
Publicació d’òmnium cultural.
Articles varies.
Viure en família
Famílies I gran públic.
(de venta als quioscs)
Articles varis
Cuadernos de Pedagogía
Mestres de totes les etapes educatives I Pedagogs
Articles varis.
Música y educación
Mestres que imparteixen música. ( inclòs els que fan classe en conservatoris)
Revista internacional de pedagogía musical.
Articles, notícies I documents
Padres y maetros
Famílies i mestres
Universidad Pontificia de Comillas. Madrid.
Estructurada per blocs temàtics que es desenvolupen per articles.
Audición y lenguaje
Mestres especialitzats en llenguatge I logopedes
Revista de la federación española de audición y lenguaje ( FEPAL).
Articles varis

Guix d’infantil
Mestres d’educació infantil
Articles varis
Cucafera
Infants I pares
Pla de foment de la lectura.
Desglossat per aparats dedicats a nens i pares.

El tatano
Infants de menys 6 anys.
El cavall fort dels petits.
Activitats i contes





REVISTA ESCOLLIDA

Títol: in-fàn-ci-a nº 188 setembre/octubre 212
Article escollit “Ser autònom, ser capaç” pàgina 32-34
Destinatari: mestres d’educació infantil
Tipologia de la revista: bimensual.

RESUM DE L’ARTICLE ESCOLLIT

L’article tracta com l’escola Sant Jordi de Lleida aborda l’autonomia en els infants de parvulari de 3-6 anys.

En aquesta escola es pretén treballar d’una forma coherent i molt lligada a l’educació integral, a la diversitat , a la participació i a la democràcia.
L’article fa èmfasi en dues capacitats que són molt significatives a parvulari: L’una és assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar formant una imatge positiva d’un mateix i dels altres. L’altre és adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes per actuar amb seguretat i eficàcia. Per aconseguir aquests objectius cal que els infants prenguin consciència del que senten, que superin petites frustracions, que puguin actuar al seu ritme i que sentin l’escola i la família properes.
Per últim incideix en créixer dins d’un grup a partir de l’autonomia en tasques de la vida quotidiana i de l’autonomia emocional, intel·lectual i de pensament.

Guia d’activitats que afavoreixen assolir els objectius descrits:      
Llibre blanc
Maleta viatgera
Per què em dic....?
La meva història
Racó de les notícies.

Aquí teniu l'enllaç de la revista

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada