diumenge, 7 d’octubre del 2012

Competència comunicativa

Aprendre a parlar és una experiència  social, ho fem dins de diferents grups de persones. 
Un parlant ha de tenir clar l'objectiu que vol aconseguir comunicar per així poder tenir un alt grau d'eficàcia i saber adequar la seva exposició segons la situació i els oients. 

La competència comunicativa té quatre tipus de coneixements i habilitats:

- Competència lingüística/gramatical.
- Competència sociolingüística.
- Competència discursiva.
- Competència estratègica.

La lingüística/gramatical fa referència al codi lingüístic, a la llengua clàssica que aprenem a l'escola i a l'institut. 

La  sociolingüística tracta les regles socioculturals depenent dels participants, de l'objectiu de la intervenció, del bon ús de dialectes i registres, de saber interpretar el context...entre d'altres.

La discursiva té a veure amb la cohesió i la coherència  del discurs ja sigui oral o escrit. 

La estratègica s'ocupa de la comunicació verbal però també de la no verbal. Cal trobar solucions a limitacions i insuficiències quan per exemple no ens surt una paraula concreta i hem de buscar sinònims. És molt important teniu una bona gesticulació, una correcta entonació, un toc d'humor...per tal d'afavorir l'efectivitat del discurs. 

Reflexió
Comunicar és anar molt més enllà de parlar, és saber transmetre un missatge i saber captar l'atenció de qui t'escolta adequant el discurs segons les necessitats.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada